Våra vilkor (webshop)

Ring 08-663 41 50 om du har frågor eller funderingar
MENY BUTIK


BUTIKENS – ÖPPETTIDER

Kaptensgatan 11, T-bana Östermalm, Stockholm

Ordinarie Öppettider:
Mån: 09.00-16.00
Tis: 09.00-16.00
Ons: stängt
Tors: 09.00-16.00
Fre: 09.00-14.00
Lunchstängt 12-13

Öppettider i sommar:
Nationaldagen stängt. Midsommarafton stängt. Butiken är stängd hela juli + första veckan i aug. Titta gärna på Online-bokningen för att se vilka som jobbar i sommar.

Nya öppettider i butiken: (From. 6 aug)
Tis: 09.30-15.00 ojämn vecka
Tis: 09.30-16.00 jämn vecka
Tors: 12.30-13.30

– Ibland kan någon dag variera, ring oss för att vara säker! Tel: 08-663 41 50

– Vi har varor i världsklass! Här kan du handla alla varor som du hittar i vår webshop.

– Vårt rabattsystem gäller endast när du handlar i butiken på Kaptensgatan, ej i webshopen!

– Vi är generösa med livsstilsråd och vägledning.

Varmt välkommen!


Beställning

Du kan antingen beställa varorna här i vår webbshop men det går precis lika bra att ringa in din order på telefon 08-663 41 50.

Fraktkostnad

Handlar du över 1000kr står vi för frakten inom Sverige.

Fraktavgift inom Sverige: 70kr ink moms.
Fraktavgift utanför Sverige: lägst 150kr ink moms (kan vara högre vid skrymmande), du betalar ev tullavgift.

Betalning

Om Paysonfaktura – Sverige
”Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.”

Information om ångerrätt
”Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.”

Information om pantsättning
”Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.”

Kvitto

Du får en kvittens skickad till den mailadress du angivit när du beställde.

Information

Du kan läsa det mesta på vår hemsida. Har du frågor kan du även maila på info@pernillacarrier.se eller ringa på 08-663 41 50.

Payson faktura

Rutiner krav- och inkassohantering

  • Lagstadgad påminnelseavgift* –   60 SEK
  • Antal betalningspåminnelser per förfallen faktura –  1
  • Antal dagar efter förfallodatum då betalningspåminnelse skickas –  5
  • Antal dagar efter förfallodatum då inkassokrav skickas –  18

* Faktureringsavgift, påminnelseavgift och annan dröjsmålsränta än enligt lag förutsätter att detta har avtalats mellan Klienten och Kunden.

ALLMÄNNA VILLKOR CarrierCarrier

ETIK

Vi på CarrierCarrier tror på människokroppens förmåga att självläka och arbetar med att hjälpa våra kunder och klienter att bygga upp sitt immunförsvar på naturlig väg. Vi utlovar eller garanterar aldrig några resultat av våra behandlingar och det får vi inte heller göra enligt lag. Vi behandlar aldrig heller någon specifik sjukdom utan hjälper bara våra kunder att bygga upp sitt egna immunförsvar som då kan övervinna det mesta.

CarrierCarrier genomför behandlingar, säljer hälsoprodukter och utbildar i hälsa.

Vi har i vårt arbete sett att människokroppen är fantastisk på självläkning när den förstår hur den skall arbeta och får de resurser den behöver för att lyckas. Resultaten av våra behandlingar talar för sig själv men det är våra kunder och deras kroppar som gör arbetet. Vi stöttar och coachar dem bara på deras hälsoresa.

CarrierCarrier erbjuder utöver behandlingar också hälsomedvetna företag föreläsningar, kurser och workshops.

Har du frågor eller synpunkter på en behandling, produkt eller annan tjänst vi tillhandahåller så är du välkommen att kontakta oss på info@carriercarrier.se

1. ALLMÄNT

Ett användarkonto hos CarrierCarrier på (www.carriercarrier.se) (”Hemsidan”) är vårt sätt att hantera beställningar och liknande, spara uppgifter om dig och dina köp. För att registrera dig som kontoinnehavare måste du godkänna dessa villkor för kontoinnehav. För företag avser begreppet ”Kontoinnehavare” såväl företaget som dess representanter.

2. KONTO

Fysiska personer som är 18 år eller äldre med en fast adress och e-postadress kan registrera sig som Kontoinnehavare. Om någon som är minderårig vill bli Kontoinnehavare krävs samtycke från den som har föräldraansvar över den minderåriga.

Det kostar ingenting att bli Kontoinnehavare.

Kontoinnehavet påbörjas när du godkänner dessa villkor, Kontoinnehavaren har registrerats i vårt system och ett konto har öppnats via Hemsidan.

Som bekräftelse på registreringen skickar vi en bekräftelse per e-post till den e-postadress som du angett.

Vi kan komma att säga upp ditt konto i följd av missbruk, annat otillbörligt beteende eller om vi finner det nödvändigt på grund av olämplig användning av kontot utan att någon ersättningsskyldighet uppstår och utan att meddela detta på förhand. Med missbruk avses bland annat brott mot dessa villkor, bedrägerier eller bedrägeriförsök samt förfalskning, ändring, försäljning eller olovlig överlåtelse av handlingar, till annan person. Vi meddelar i så fall dig skriftligen om uppsägningen av kontoinnehavet och orsaken till uppsägningen.

Du kan när som helst säga upp ditt konto genom att kontakta oss. Kontaktuppgifter finns längst ned i dessa villkor.

Du som Kontoinnehavare är skyldig att meddela oss om eventuella namn- och adressändringar. Du som Kontoinnehavare ska vidare hålla dig underrättad om eventuella ändringar i dessa villkor. Information om förändringar hittar du på Hemsidan.

3. BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

När du registrerar dig som Kontoinnehavare kommer vi att behandla personuppgifter om dig. Behandlingen kommer att ske i enlighet med vår Integritetspolicy.

4. ÄNDRING I VILLKOREN

Dessa villkor för konto gäller i den form som de är publicerade på Hemsidan. Vi har rätt att när som helst göra ändringar för konton eller dessa villkor.

Utöver vad som följer av tvingande lagstiftning, ansvarar vi inte för eventuella förluster till följd av förändringar av dessa villkor och vi är inte heller på något sätt skyldig att ersätta Kontoinnehavare eller tredje part för sådana förluster.

5. VILLKORENS TILLÄMPLIGHET

Dessa villkor reglerar inte några köp. Kontoinnehavaren måste alltid informera sig om och följa våra Köp och leveransvillkor, om inget annat uttryckligen anges i dessa villkor.

6. TVISTER

Eventuella tvister gällande konto som inte har gått att lösa genom överenskommelse mellan parterna, ska avgöras enligt svensk lag och av svensk domstol.

7. FRÅGOR OCH KONTAKTUPPGIFTER

Om du vill ha tillgång till mer information, kunskap, ändra något, lämna ett klagomål, ändra eller ta bort personlig information, kontakta oss på info@carriercarrier.se eller alternativt skicka ett brev till CarrierCarrier, Kaptensgatan 11, 114 57 STOCKHOLM, Sverige.

Tillbaka