|
Du som har följt våra råd har gjort stora genomgripande förändringar i din livsstil och du kan med all rätt känna dig stolt. Grattis!
Här i" Nyckel 6" skall jag (Pernilla) tala om vardagsmotion och kosttillskott. De är två faktorer som kommer att göra stor skillnad på ditt resultat.
Motionera
Det är till och med vetenskapligt visat att helt stilla sittande kontorsarbetare dör flera år före kontorsarbetare som rör sig då och då under dagen.
Vi människor är gjorda för rörelse.
Det finns inga hållbara anledningar till att trotsigt låta bli....De senaste åren har kunskapen ökat markant.
Vad säger överläkaren?
- "Vi vet idag att bristen på rörelse är en viktig bidragande orsak till många av våra stora folkhälsoproblem så som..
• Hjärtkärlsjukdomar • Demens • Alzheimer • Vanliga cancerformer
Ny forskning visar att vi underskattat riskerna med stillasittande. Stillasittandet påverkar hälsa och livslängd oavsett hur vi motionerar. Om vi sitter stilla mer än totalt fyra timmar om dagen ökar riskerna kraftigt för hjärtkärlsjukdom". // Mai-Lis Hellénius, professor, Karolinska Institutet och överläkare, Livsstilsmottagningen, Hjärtkliniken, Karolinska Universitetssjukhuset Solna.
Hur och vad skall du träna?
Om du inte redan nu tränar, så skapa utrymme för det i ditt liv, träning skall vara kul så hitta något som ger dig glädje. Flera studier visar att vi oftare slarvar med vardagsmotionen än med träningspassen.
De flesta experter som pratar om träning rekommenderar 2-3 pass styrka och kondition per vecka i kombination med vardagsmotion, gärna någon from av rörelse 30 minuter per dag. Hjärtat skall slå snabbar och du skall gärna svettas lite.
Motion i vardagen
Börja redan nu att planera in tid för din vardagsmotion och gör gärna minst 3 av följande förslag utöver din träning.
• Föreslå promenadmöte med kollega eller vän. • Välj ett lunchställe en bit bort och promenera dit. • Ta alltid trappen om det finns som alternativ.
• Parkera ett par kvarter längre bort, eller hoppa av bussen ett par hållplatser tidigare och gå.
• Långa helgpromenader.
Så här gör jag
- "Sen början av augusti har jag börjat leva ännu mer som jag lär, jag har börjat motionera 30 minuter eller mer dagligen, men något enstaka avbrott. Det känns helt fantastiskt! Ännu mer energi, mer natur, bättre kondition, starkare kropp, gladare själ och snyggare rumpa. Hur blir det bättre än så? Kostillskotten har varit en naturlig del i mitt liv de senaste 25 åren, skillnaden nu är att jag vet vilka preparat som är bra för kroppen, och det gör stor skillnad!" // Pernilla Carrier
Maximera
Kosttillskott omfattas av livsmedelslagstiftningen. Det innebär i dagsläget att det inte finns något godkännande och granskning från myndighetshåll av de enskilda produkternas effekt och säkerhet.
Effekt eller RÄTT effekt?
Därför är det väldigt viktigt att välja preparat som fungerar och inte skadar dig och din kropp. Jag har de sista 10 åren kinesiologiskt testat flera hundra olika preparat och det har visat sig att väldigt få som överhuvudtaget är någonting att ha.
Jag har sett med mina tester att de allra flesta preparat, tyvärr stör kroppens funktioner eller organ på ett eller annat sätt.
Det jag också har sett under dessa år är vilken oerhörd positiv effekt det har om man äter bra preparat som bara är stödjande för alla funktioner och organ i kroppen. Det stärker kroppens funktioner, immunförsvar och ger mer energi över lag både för friska och sjuka människor, både för barn och vuxna.
RÄTT effekt
Att äta bra kosttillskott är en mycket god investering i dig själv och din hälsa!
Min erfarenhet är att det underlättar för
• Kroppens rening • Kroppens uppbyggnad
Det minskar risken för att drabbas av
• Infektioner • Inflammationer • Svamp • Virus • Bakterier • Parasiter
Det är inget absolut skydd, om du ändå skulle bli sjuk så repar sig kroppen oerhört mycket snabbare. Det är viktigt att följa rekommenderad dos för att få bästa effekt.
Så här säger en näringsexpert på Karolinska
- "I Sverige är det vanligt med näringsbrist, även om vi tror att vi äter bra mat. - Eftersom kosten har utarmats på näringsämnen är kosttillskott ofta en viktig del av egenvården. Vitamintillskott tas som regel upp bra i tarmen och gör att brister hävs betydligt snabbare än med kost." // Magnus Nylander, näringsexpert, Karolinska institutet.
Välj kosttillskott som fungerar
Aktiva idrottsmän och kvinnor är bra "förebilder" då de inte skulle äta något som skadar dem eller riskerar att fälla dem för doping. De skulle inte heller äta något som inte fungerar.
• Om du redan nu äter kosttillskott så kolla upp om du hittar bra referenser som talar om de goda resultaten som de upplever av att äta samma tillskott som du äter.
• Känn efter och notera din egen erfarenhet om de verkligen ger effekt. Om du inte finner dig nöjd med det du hittar eller känner, byt till nya preparat.
• Om du inte äter kostillskott så rekommenderar jag dig att börja nu, ge det minst 3 månader innan du bestämmer dig för om du vill fortsätta eller ej. Det tar tid för kroppen att skapa ny biobalans och få önskvärda resultat. Vad äter vinnarna?
- ” Jag ville inte äta kosttillskott men insåg att de var ett måste för mig. Jag äter idag alla FRIWAYs produkter." // Lars Frölander, simmare - OS guldmedaljör
- ” Tack för all fysisk och mental hjälp jag fått av er och era fantastiska FRIWAY livstillskott. Jag känner mig enormt stark när jag äter dem. Tack för all hjälp!” // Therese Alshammar, simmare – världsrekordhållare Bonus - Få upp till 15% rabatt
De FRIWAY preparat som Lars, Therese och många fler elitidrottsmän och kvinnor samt 'vanliga' människor både unga och äldre äter, äter även jag själv, min familj, vår lilla dotter och de flesta av mina klienter. De är de absolut bästa preparat som jag har hittat efter mycket och gediget sökande.
Vill du veta mer klicka här www.carriercarrier.se/butik
Eget ansvar
Allt vi stoppar i mun påverkar oss antingen positivt eller negativt. Under de sista 15 åren har flera 1000 människor påverkats positivt av att följa mina råd och rekommendationer. Våra råd och rekommendationer ersätter inte läkarvård.
När du börjar äta en kost som den jag förespråkar underlättar det för kroppens funktion, den stärks och då börjar kroppens inre organ så som tarmar, njurar och lever att rensa slagprodukter och gifter ur kroppen. Om du får något obehag så rekommenderar jag att se över hur mycket vatten du dricker, om du inte redan har gjort det så öka till 10 glas per dag.
"Lyssna på kroppen och gör dina förändringar gradvis."
Varma hälsningar, Pernilla och John Carrier
|